Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα την μάνα που σας γέννησε.

Ζοζέ Σαραμάγκου

21.6.10

Προτεινόμενο θέμα στην "Έκθεση Ιδεών" για αριστούχους μαθητές Β΄και Γ΄Λυκείου

Έτσι, λοιπόν, αφού κάθε αυτογνωσία
Βάζει τον άνθρωπο στον πειρασμό του φθόνου,
Μακάρι, όταν θα γίνεις
Ειδικός σε αυτό που
ο Whitehead το ονομάζει η τέχνη
της Αρνητικής Κατάληψης,
Ν΄αγαπάς δίχως να επιθυμείς
Ό,τι δεν είσαι.

W.H.Auden
"Many Happy Returns"

6 σχόλια:

  1. Για την βρώμα και την δυσοδία την εχτεσινή ανακάτσιασα πάρα πολλά. Φτάνοντας Κύπρο, άκουσα δύο κουβέντες στον Άστρα τζιαι έκαταλάγιασεν λλίον η ψύσιή μου:

    1. Η ΠΕΟ κάμνει κατασκήνωσην διαπολιτισμιακήν όπου βάλλει μισά μισά μωρα, κυπρεούθκια με ξένα να ζήσουν μαζίν 15 μέρες, με πολιτιστικές τζιαι επιμορφωτικές δραστηριότητες εκτός από την θάλασσαν.

    2. Ο Παυλίδης του Άστρα ήταν έξω φρενών στα σχόλια του για είδησην ότι 4 ΡΟΥΜΑΝΟΙ εβιάζαν επι ώρες δύο κοπέλλες. Επισήμανεν ότι αν ήταν Κυπραίοι θα έλεγεν η είδηση 4 άτομα κλπ. Μετά επιάσαν ακροατές τζιαι είπαν ότι ρουμάνος με αυτοθυσίαν εγλύτωσεν έναν κατάστημαν από κλοπήν κατατρέχοντας τους κλέφτες, τζιαι εξαναεπισήμανεν ότι πούποτε δεν θα γραφτεί αυτό. Εμίλησεν για τον ρατσισμόν τον σκόπιμον ή τον απο αμορφοσιάν τζιαι επρότεινεν να γινεί σεμινάριο πρώτα πρώτα στους δημοσιογράφους για τες επιπτώσεις της κάθε φράσης τζιαι του τρόπου που θα συνταχτεί μια ανακοίνωση τουλάχιστον για τους δημοσιογράφους που δεν θέλουν να θρέφουν τα ρατσιστικά αισθήματα.

    Ξέρω ότι ΑΚΕΛ, ΠΕΟ, Αστρα δεν είναι της μόδας, ιδίως αυτόν τον καιρόν, τζαι ιδίως σε ψαγμένους εναλλακτικούς κύκλους, αλλά εμέναν ήταν βάλσαμον στην πληγήν που μου άνοιξεν η πληροφορία που έβαλες Δυσδαιμόνα.

    Τζιαι να ξέρεις ότι το σχόλειο που εσύνταξα εχτές από το εξωτερικόν ήταν πολλά επικριτικόν για την επίσημην αριστεράν, του στύλ "τι καρτεράς απο τον κόσμον άμαν η ηγεσία της αριστεράς είναι απασχολημένη να γλύφει τον κώ... τον βρωμισμένον από το χρήμαν των Σεήχηδων για να σώσει τον καπιταλισμό αντί να κάμνει πολιτική δουλειά εναντίον του ρατσισμού... κλπ" Ευτυχώς που ο γκούγκολας δεν εδέχετουν τα σχόλια τζιαι δεν το έβαλα διότι θα ήμουν άδικος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @aceras

    Αγαπητέ acera καλωσόρισες!

    Το ζήτημα που έθιξα δεν αφορά μόνο την αριστερά,ούτε το αν γίνεται ή όχι δουλειά ενάντια στο ρατσισμό στην Κύπρο.Η Παιδοβουλή δεν είναι παράρτημα του κόμματος.Εν θα τα ρίχνουμε ούλλα τζιαμέ.
    Ξέρω πως είναι πολύ δύσκολο να κοιταχτούμε σαν κοινωνία στον καθρέφτη. Αν βλέπαμε στην ΕΤ τα καλαμαρούθκια να ΄βγάζουν ένα παρόμοιο αποτέλεσμα, μπορεί να ήταν πιο εύκολο να δούμε τις πραγματικές διαστάσεις. Άσε που ήταν να πουμπουρίσουν τα μιντια σε ούλλην την Ευρώπη...
    Στη γλυκεία χώρα Κύπρο,λέμε τα ψιθυριστά τζαι μεταξύ μας. Ετσι ακριβώς δηλαδή όπως λειτουργεί τζαι ο συναισθηματικός τζαι πνευματικός μας κόσμος.

    Με τον άστρα δεν έχω κανένα παράπονο για το θέμα. Τον Παυλίδη που αναφέρεις ξέρω τον, έσιει λυμένα τούτα τα θέματα από καιρό, είναι αναμενόμενο ότι θα αφρίζει ο άνθρωπος.
    Μια κοινωνία όμως δεν μετριέται με το ποσοστό της αλήθειας που λέει η μειοψηφία. Τι να την κάμω τη διαμαρτυρία όταν αυτός ο τόπος απειλείται από σήψη των νιάτων; Δεν αφορά την αριστερά μόνο αυτό. Αφορά τον καθένα μας.
    Εγώ δε θέλω acera ο δικός μου ο γιός να γίνει παλιόπαιδο επειδή έτσι σκέφτεται η πλειοψηφία.
    Ούτε θέλω να αναλώσει τη ζωή του διαμαρτυρόμενος.Θέλω να ζήσει χωρίς να αποτελεί την τραγική εξαίρεση του κανόνα.
    Στη δική μας εποχή είμασταν μισοι-μισοί. Εκάμναμε διαμαρτυρίες ως μαθητικά συμβούλια να διδαχτούμε τη θεωρία της εξέλιξης στα σχολεία.Σήμερα η πρόεδρος της παιδοβουλής μας είπε με στόμφο χιλίων Θεοχάρηδων να φύγουν οι ξένοι γιατί βρωμούν.

    Ο χρόνος, στην πατρίδα μας που την αγαπούμε,μετρά αντίστροφα δεν προχωρά απλώς πιο αργά. Εγεμωσαμε παλιόπαιδα acera.Έστω τζι αν ο Παυλίδης πεθάνει φωνάζοντας.
    Τζαι οι νέοι που σκεφτουνται σωστά και που είναι πολύ καλύτεροι από ότι είμασταν εμείς στην εποχή μας, δυστυχώς θα δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να δημιουργήσουν κάτι στην κατά τα άλλα «ηλιόλουστη» πατρίδα μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν ξέρω ποιάς γενιάς είσαι Δυσδαιμόνα αλλά η κάθε γενιά τα παλιόπαιδα της. Στη δική μου γενιά η μειοψηφία της μειοψηφίας τραγούδαγε "αδερφέ μου Οσμάν", τζιαι η μεγάλη πλειοψηφια μας αποκαλούσε μπαστάρτους τουρκόσπορους. Τωρά αυτή η πλειοψηφία το παίζει και πιο "προχωρημένη". Τζιαι δε διαβεβαιώ ότι τα εοκαβητούθκα αλητόπαιδα εκρατούσαν τζιαι όπλο ενώ τα σημέρινά απλώς λάσσουν.

    Ο γιός σου έχει επιλογή όπως είχες τζιαι σύ. Εσύ μπορείς να του δώκεις εφόδια για να δκιαλέξει αλλα δεν μπορείς να θκιαλέξεις στη θέση του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το ποιές επιλογές έχει ο κάθε άνθρωπος ανεξάρτητα αν είναι ανήλικος ή ενήλικας είναι μια μεγάλη ιστορία και μια μεγάλη κουβέντα.

    Ετσι κι αλλιώς εγώ δεν κάνω προπαγάνδα μεσα στο σπίτι μου, ούτε πιστεύω στις διδαχές. Νομίζω ότι τα παιδιά έχουν ένα άλάθητο κριτήριο να διαβάζουν αυτό που πραγματικά είμαστε.

    Τα αποτελέσματα της έρευνας φωτογραφίζουν αυτό που είμαστε στη πραγματικότητα σαν κοινωνία και σαν γονείς. Και αυτό που είμαστε δεν είναι τόσο όμορφο.

    Το τι εκάμναν κάποτε τα εοκαβιτούθκια, εγώ δεν το έζησα, αλλά θεωρώ πως οι νέα γενιά άξιζε κάτι παραπάνω από ότι της προσφέρεται σήμερα.Τουλάχιστον όσο αφορά την εκπαίδευση.

    Το ότι είμαι γονιός με επιβαρύνει με την υποχρέωση να μη λέω ψέματα στον εαυτό μου. Επίσης εφόσον είμαι πολίτης αυτής της χώρας έχω το κάθε δικαίωμα να την θέλω ανθρώπινη.Και δεν θα απολογηθώ για τις απαιτήσεις μου ούτε για τις απόψεις μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μα γιατί το παίρνεις σαν απόκριση; Εγω ήταν για να χαρείς ότι κάποιος κάτι κάμνει που σου το πα (που τα οργανωμένα κοινωνικά σύνολα μιλάμε). Σε προσωπικό επίπεδο εγώ μπορεί να μεν διδάσκω, αλλά όταν ο γιος μου ήρτε τζαι είπε μου «οι Κοσοβάροι...), είδεν πως είναι πατέρας φωθκιά σπιριθκιά. Τί δηλαδή εν να αφήκω θκυό ππαραθκιών κότσιρο να εκφράζει σαν το ακατέργαστον ακοινώνητον ανθρωπάκιν τες αυθόρμητες του οσμές; Τί δηλαδή; Αν έρτει τζαι κλάσει μποροστά στους ξένους γιατί το βρίσκει αστείο ή γιατί το κάμνει ο φίλος του στο σχολείο, θα του πώ χάρηνε μου είντα ωραία που κλάννει το γιούδι μου; Εγω είμαι σίγουρος ότι τζαι να μεν «δασκαλέυκεις» το μωρό σου, πολλά διαφορετικά θα κάμει τες επιλογές του παρά αν εμεγάλωννε με τες αξίες, λέμεν τώρα, που εμεγάλωσεν ο γιός του Αγγελίδη, έστω τζαι αν είναι σε αντίθεση ή σε αντίδραση προς τες δικές σου.

    Aceras

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Λέω απλά ότι υπάρχουν οι ωραίες εικόνες τζαι τα ωραία λόγια,αλλά υπάρχει και αυτό που πραγματικά μέσα μας είμαστε.

    Το καθεστώς με τις απόψεις, είναι να μάθει να μεν οπισθωχωρεί από τις δικές του εξαιτίας των γονιών του ή των δασκάλων του, όποιες τζαι να ένει. Τζαι ότι σπίτι μας εν αγαπούμε τα κούφια λόγια. Αυτά που λέμε πρέπει να τα κάμνουμε πράξεις.
    Η ράβδος πίπτει όταν διακρίνω σύγχιση ή τάση προς αναξιοπρεπη συμπεριφορά απέναντι στον όποιοδήποτε άλλον άνθρωπο.
    Όμως τα σχολεία δεν βοηθούν.Να ας πούμε στην πρώτη δημοτικού,έγινε ζήτημα,γιατί στο μάθημα των Θρησκευτικών επέμενε ότι ο γάμος τζαι η αγάπη ενε θκυο ταυτόσημα πράματα.Τζαι ότι τούτα που τους έλεεν ο δάσκαλος εν υποκρισίες.Ε,εκαλέσαμε στο σχολείο.Σιγά σιγά,έμαθε,πως εν πιο καλά να σιωπά τζαι να συζητά τις απορίες του σπίτι που νοιώθει άνετα.
    Δεν μπορεί το σύστημα να καταδικάζει τους νέους στη σιωπή.Διότι τους καταδικάζει.
    Σε μια τρυφερή ηλικία αυτές οι εμπειρίες γίνονται και τραυματικές.όπως όταν ερωτεύτηκε μια φιλιππινεζούα τζαι έκαμε τρεις μέρες να κοιμηθεί,γιατί ήξερε πως θα αντιμετώπιζε το ρατσισμό και στο πρόσωπο του.

    Αναφέρω δύο ενδεικτικές περιπτώσεις που καθόρισαν και τη μελλοντική του στάση λόγω και της δικής μου αντίδρασης. Αλλά δεν είναι λογικό, ο γονιός να συμμαχεί με το παιδί του για να αντιστρατευτεί ένα σάπιο σύστημα. Τώρα, τέτοιες απορίες δεν υπάρχουν γιατί μεγάλωσε. ήδη εμεταφερθήκαμε στη Λατινική Αμερική τζαι θωρώ να κουβαλώ τα γιουβαρλάκια στη Νικαράγουα! :-)

    Τα παιδιά αξίζουν μια υγιή κοινωνικοποίηση, αυτό λέω. Δυστυχώς συμβαίνει το εντελώς αντίθετο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή